Login
Husk mig!
Forside

Velkommen til Roskilde Motion- & Idrætsklub.

Vores træningscenter-klub findes på Store Møllevej 5, 4000 Roskilde.

PÅ GRUND AF REGERINGENS RETNINGSLINJER, ER VI BLEVET PÅLAGT AT HOLDE LUKKET TIL MAJ ( -vi afventer nærmere udmeldninger ang.).

Og kære medlemmer, vi takker jer for jeres opbakning ift.kontingent. Det gør en forskel mht. foreningens eksistens!

** NYHEDER marts 2021 **

NU OGSÅ YOGA ONLINE MED HANNE OM TIRSDAGEN!

På trods af nedlukning har vi stadig hold! Dette foregår dog via Internet eller udendørs. Vores instruktører Pia, Charlotte, Hanne og Thomas tilbyder jer en mulighed for træning. Hvis du er til livstilshold i skoven eller til motion derhjemme, så har vi Motions hold, Qiqong,Yoga og Mave- & Ryg hold Online. Se også detajler nedenfor - og se booking.

**

Yoga hold Online med Hanne.

Gennem yogaøvelserne har vi opmærksomheden på bevægelse og åndedrættet, når vi arbejder med stræk og styrkende øvelser. Vi arbejder med yoga som meditation i bevægelse - en måde at finde ind i kroppen, slippe stress og opleve nærvær. Øvelserne virker rolige og energi givende.

Træningen foregår hjemme hos dig selv, online på Zoom, tirsdage kl. 18.00 – 19.00,

Hvis du vil deltage, sender du en mail til Hanne: hanne_perez@hotmail.com

en time før opstart, hvor du oplyser dit navn + medlemsnummer. Herefter får du et link til min Zoom kanal som du logger på et par minutter før træningen starter. Sørg for at have din yogamåtte og et tykt tæppe klar. Vel mødt! Jeg glæder mig til at træne yoga online sammen med dig!

**

Udendørs træning med Pia i Hyrdehøjskoven i Roskilde .

(Pga af det nye forsamlingsforbud er holdet sat til max.20.personer).

Meld dig til på booking. Holdet mødes ved enden af Hyrdehøj nede ved parkeringspladsen ved siden af Hellas atletikstadion.

Online Motion hold med Pia via Internet. Kontakt Pia med din mail. Oplys dit navn og medlemsnummer på: motionrmik@gmail.com - Meld dig til på vores booking. Du får tilsendt et link-/kode af Pia inden start (- se også yderligere detaljer for fremgangsmåde nedenfor - ved Qigong).

Venlig hilsen - Pia.

**

Yoga med Thomas - Online via Zomm Meeting app.

Thomas har brug for at sende dig et link en times tid før hver holdstart /streeming. Du skal derfor inden kontakte Thomas på følgende mail: Thomas@thomasyoga.dk -

Oplys også dit navn og dit medlemsnummer.

Er du ny på ZOOM? Så downloader du Zoom Meetings app`en og installerer den på din enhed - (computer, telefon,tablet), så er du klar, når du får dit link. Det tager et øjeblik, at få adgang første gang, det er derfor en god ide at forberede Zoom på din enhed i god tid, og altså ikke vente til du får linket første gang. Yoga starter op første gang søndag d.10. januar kl. 10.00-11.30. For derefter at fortsætte fremover hver torsdag kl.16.00-17.30 og søndag kl.10.00-11.30. Meld dig også på bookingen.

Venlig hilsen Thomas.

**

- Qigong -

&

Mave & Ryg hold

Online via Zoom.

QIGONG ONLINE : Mandage kl. 19.00 + Lørdage kl. 9.00
Kort men godt - og i mangel af bedre. Det er så vigtigt at vi i disse tider gør noget aktivt GODT for vores fysiske og mentale velbefindende!
Giv din krop, dit åndedræt og dine tanker et effektivt og afstressende frirum via Qigong bevægelsernes blide stræk og flow - HJEMME hos DIG i DIN dagligstue!
TILMELDING via Bookingen i RMIK +++ SEND en mail til underviser Charlotte med følgende info:
 
Dit fulde navn + dit medlemsnummer
MAIL:Qigong.rmik@gmail.com.
Står inde i Bookingen - kun på den måde sikrer du dig link til undervisningen. Du modtager en mail fra mig med link og lidt mere info, senest 30 min før undervisningens start.
Se endvidere info ovenover (-ved Yoga); om hvordan du benytter Zoom.
OBS: Camera slukkes når undervisningen starter, så du kan kun se mig / underviser.
Jeg glæder mig til at møde dig - online - og sammen skabe den gode Qigong stemning.
 
* Mave & Ryg hold *
Styrk din Krop - Fokus på Mave og Ryg - ONLINE via ZOOM
- Tirsdage kl. 17.00-17.45, første gang d. 2. februar.
 
Vi kommer hele kroppen igennem og efter en opvarmning i frisk tempo træner vi styrkende øvelser for de store muskelgrupper i kroppen - stående, siddende og liggende. Fokus vil være mest på core-stabilitet, mave og ryg. Vi træner med kroppens egen vægt, men bruger også lette redskaber, som du nemt kan anskaffe dig.
Medbring: Et blødt liggeunderlag, 2 vandflasker (evt fyldt med sand + vand), en lang træningselastik (ca 1,5 - 2 m.), og hav en stol i nærheden og evt. små gulvpuder til knæ.
Musik vælger du selv - sæt din egen festplayliste på hjemme i stuen. Pyt med om tempoet lige passer til mit. Bare en glad frisk rytme! - (det giver den bedste lydkvalitet)
Hvis ikke du har en træningselastik kan de bestilles via en sportsforretning, via fx "den intelligente krop" - eller du kan afhente en elastik til låns i RMIK efter aftale med Lars på kontoret - skriv til rmik@rmik.dk
Hvis du hellere vil hente en elakstik hos Charlotte, har du også mulighed for det.
 
Jeg glæder mig til at møde dig til træning !
TILMELDING: via bookingen + en mail med dit navn og dit. medl. nummer.
Mail på bookingen:
 
Venlig hilsen - Charlotte
 

***************************************************************************

Under normale forhold er kontoret og telefonens åbningstider:

(OBS - under nedlukning er telefonen lukket).

mandag kl.11-18, tirsdag kl.14-18, onsdag kl.14-18.

E-mail: rmik@rmik.dk

Tlf. 20 65 15 97 -

MobilPay 42026 - (MobilPay må dog i forbindelse med hjemmesiden, kun bruges til kontingent)

 

Ring venligst i kontortiden - skriv gerne en mail eller sms, men forvendt ikke svar uden for åbnningstid. Vores telefonsvarer er ikke til at indtale beskeder. ( OBS. Under vores nuværendende nedlukning, svares der ikke på telefonen. Skriv derfor venligst en mail).

Hvis du ønsker et medlemskab eller en gratis prøvetime, så kom her i kontortiden, så finder vi ud af det derfra. Du er altid velkommen.

 

Vi har følgende tilbud til nye medlemmer:

Betal de første 3 måneder. 180,-kr.pr./md. - (normalpris 230,- kr.pr./md). Medlemskort 40,-kr. - (normalt 100,- kr). Tilbud 3/md. + kort = 590,- kr. Du sparer 200,- kr. Straks betaling.

------------

Her på forsiden har vi informationer, både til nuværende og kommende medlemmmer.

-----------

*********** Ellers & vigtigt!!**********

Kære medlem.

Se vores hold tilbud her til venstre - under booking.

Husk at booke dig på hold!!

Husk også at melde dig fra bookingen, hvis du ikke kan komme, så der kan bliver plads til andre. Hvis der ikke er nok tilmeldte på de enkelte hold, kan det ske, at de bliver aflyst eller slået sammen. Hold øje med bookingen / du får sms besked.

Vi forsøger at starte et udendørs løbehold - med fx. løb i Hyrdehøjskoven. Og sprørge jer medlemmer; om I kunne være interesseret i at løbe med?? Der er plads til alle, både øvet og ikke-øvet. Skriv dig gerne på den liste, som er hængt op i RMI på opslagstavlerne ****

****

Ang. Corona.

Det er op til hvert enkelt medlem at sikre sig regeringens retningslinjer overholdes.

Man skal holde 1 meter afstand ved normal aktivitet og 2 meter ved hård. Vi opfordrer til at vise ekstra påpasselighed og opmærksomhed med afspritning & aftørring af vores udstyr efter brug og selvfølgelig blive hjemme hvis man har symptomer på Covid-19. Maskiner & vægte vil blive ekstra rengjort, ligesom der er sat ekstra automater og papirruller op til afspritning/afsæbning - også ved indgangsdøren. I vores sal, må der max være 9 deltager + instruktør, jf. de nye retningslinjer pr. 23.okt.20. Flere hold er derfor reduceret i antal. Du må ikke bruge vores måtter og boksehansker. Andet udstyr sprittes naturligvis af efter brug. Du må gerne bruge vores bade -/omklædningsrum, forudsat at du holder 1m2 aftstand. Desuden har vi god og kraftig ventiltion i det meste af vores center.

Suplemet af nye retningslinje 23. okt.20.

De nye krav er:

Mundbind skal bæres ind og ud af fitnesscentre.

Det skal ikke bæres, når man er skiftet til træningstøj.

Ej heller i omklædningsrum eller under badning.

Forsamlingsforbuddet gælder for holdaktiviteter - dvs. max.10 personer i vores sal.

I centret bestemmes det tilladte antal af kravet om, at der skal være fire kvadratmeter gulvareal per person.

Kilde: Kulturministeriet

Se også retningslinjerne for indendørs idræt - notat 7.juni.

http://folkeoplysningssamvirket.dk/media/7474/udendoers_-_retningslinjer_for_genaabning_af_idraets-_og_foreningsliv_7._juni.pdf

Vi vil gerne takke for den store opbakning i den pålagte nedluknings tid. Vi er jo en forening uden den store kapitalfond i baghånden, og uden jer medlemmer intet center. Vi vil derfor også benytte lejligheden til at opfordre jer til at få jeres familiemedlemmer, venner og bekendte med her i RMI, da der er plads til flere medlemmer.

** Udendørs træning **


Motion på græs & i skov med Pia. Og tílbage med alle hold, som før Coronatiden.

Motion på græsplænen - mandag.kl.10-11.

Mødested: P-pladsen for enden af Hyrdehøj, ved Hyrdehøjskoven.

Indeholdet vil være en pose blandet bevægelser med balance, styrke, koordinering, smidighed m.m. Hvis vejret er til det, afslutter vi med en afspænding under åben himmel.

Medbring måtte og tæppe.

Der er ikke undervisning hvis det regner eller sner. Så får I en SMS.

Tilmelding/framelding senest 2 timer før på hjemmesiden her ( - se booking).

Jeg glælder mig til at motionere med jer igen.

Hilsen Pia

Mobil: 27 79 04 50

Alle Pia`s gamle i salen hold er startet på ny - herunder livsstilholdne. ( - se bookingen).

*******

Yoga med Thomas.

Thomas starter Yoga hold fra torsdag d.23.juli. kl.16-19, med 2 hold af 1,5 time.

Thomas overtager Sidsels tid, men denne gang foregår Yoga i vores sal, da der her er mere plads og afstand Desuden skal du medbringe din egen Yoga madras. Andet udstyr som du evt. låner, skal sprittes af efter brug. ( jf. myndighedernes retningslinjer).

**

Zumba Step & Zumba - med Joan.

Kom og vær med om mandagen.

Hold kl.17-18 og 18-19.

**

Mave & Ryg med Helle.

Tirsdag - kl. 16.45 til 17.45.

*****

Qigong med Charlotte.

Meld dig på bookningen ligesom du plejer.

DOG SKAL du stadig huske egen måtte og tæppe jf. retningslinjerne (notat d.7.juni).

Tilmelding og afmelding: senest 2 timer inden.

Jeg glæder mig til at møde dig til Qigong!

Ønsker dig god Qi - Venlig hilsen Charlotte.

***

Opstart af Sundhedscenterets efterforløb.

Vi starter op igen fra tirsdag d.18.august. kl.10 og torsdag d.20.august. kl.10. Vi prøver at tilpasse træningen den lange pause og de nye retningslinjer. Vi er dog overbevist om, at vi godt kan få sat noget fornuftigt træning sammen. Vi glæder os til at se jer igen.

Venlig hilsen - Lars og Kirsten.

Links til evt. hjemmetræning.

Charlotte vores Qigong instuktør ( - som arbejder professionelt som fysioterapeut), har været så venlig at samle nogle gode links på internettet, som I evt. kan bruge til hjemmetræing.

Aktivsundhed:

http://aktivsundhed.dk/da kan I finde mange forskellige træningsøvelser og programmer. De fleste er lavet som film og I kan hente dem ned som pdf.filer. Her er et link til hjemmetræning: http://aktivsundhed.dk/da/fysisk-aktivitet/til-dig-der-vil-i-gang/133-traen-hjemme

De har endda lavet et Covid-19 hjemmetræningsprogram

Eller I kan læse deres flyer `Syg men sund og aktiv`der også indeholder øvelsesprogram: http://www.aktivsundhed.dk/images/UPDATE18/SMSAbooklet.pdf

Der er flere foreninger, der har forskellige træningsprogrammer og små videoer. Selvom de har forskelligt fokus, er de fleste øvelser relevante for alle og kan bruges som generel træning:

Lungeforeningen: www.lunge.dk/træning/sektion-tips-og-raad-til-din-træning .Der er videoer guidet af en fysioterapeut. Der er opvarmnng er cirkeltræning der varer 30-40 min i alt. Der er især fokus på åndedræt og vejrtrækning, men træningsøvelserne er relevante for alle.

Hjerteforeningen: https://hjerteforeningen.dk/motion/motion-for-hjertet/ Der er fx.ideer til øvelser udendørs i haven, hvor der bruges en bænk, en kæp og en elastik.

Diabetesforeningen: https://diabetes.dk/diabetes-2/fysisk-aktivitet/inspiration-til-oevelser/oevelser-uden-redskaber.aspx

Vh - Charlotte.

****

 

 

***

Andet.

http://www.rmik.dk/filarkiv/zumbastepopslagbeskrivelse.pdf

Der er lagt referat op af vores Generalforsamling d.9.april.2019 - ( se menu til venstre).

***

~ QIGONG ~

KOM og vær med! Du har godt af det, både ift. styrke og mentalt velvære. Tag evt. en ven-/veninde med gratis. Man har derfor mulighed for at træne med Charlotte både lørdag og mandag.

( se også link her - http://www.rmik.dk/filarkiv/harduprøvetqigong2019-hold2.pdf ).

Husk at booke dig på..

**

Se foto fra vores fælles arbejdsdag i RMI d.2.marts.

Vi havde en hyggelig og produktiv dag.

RMI takker de medlemmer, som kom og gav en hånd!

http://www.rmik.dk/filarkiv/arbejsdagd.2.marts.19foto1.pdf

http://www.rmik.dk/filarkiv/arbejsdagd.2.marts.19foto2.pdf

**

Vi havde en International QiGong dag i RMI lørdag d.27.april.

Dette forløb rigtig godt.

Se OGSÅ følgende link - http://www.rmik.dk/filarkiv/internationalqigongdag.pdf

**

Yoga hold med Hanne.

Mandag

Yoga hold kl. 16.30-18.00

Se også holdbeskrivelsen her - http://www.rmik.dk/filarkiv/nytyogahold-hanne.pdf

***

QiGong.

Et anderledes hold i RMI.

QiQong er en helse- og træningsmetode fra Kina. Nogle kalder det for "den kinesiske yoga". Bevægelserne sker i langsomt flow, ofte med samtidig træning af åndedrættet. OiQong giver smidighed, stabilitet og velvære. Holdstart: lørdag d.8.sept. Alle kan deltage! Træning i salen kl 9.00-10.00. Velmødt. Venlig hilsen instruktør og fysioterapeut - Charlotte.

- se yderligere oplysninger om holdet på vores opslagstavle..

**

Holdplan 2.halvår - 2020.

( - se også booking).

***

Mandag.

Salen:

Livsstilshold. kl.12.30-13.00. Pia. Ang.plads på hold - (kontakt Pia).

Livsstilhold. kl.13.30-15.00. Pia. - Ang.plads på hold - (kontakt Pia).

Zumba Step. kl.17.00-18.00. Joan. Plads til 12.

Zumba. kl.18.00-19.00. Joan. - Plads til 12.

Qigong. kl 19.00-20.00. Charlotte. Plads til 12.

Udenfor:

Motion i Hyrdehøj. kl.10.30-11.30.

Tirsdag.

Salen:

Sundhedscenteret efterforløb -/Sundhedscenteret - /kl.9.45-12.15. ang.plads på hold - (kontakt kontoret).

Mave- & Ryg. kl.16.45-17.45. Helle. Plads til 12.

Yoga. kl.17:45-19:15. Hanne. Plads til 12..

Udenfor:

Livsstilshold. Motion i naturen - (Boserup Skoven). kl.11.00-12.15. Pia. Plads på hold - (kontakt Pia).

Onsdag.

Salen:

Bevægelse- & Afspænding. kl.8.30-9.30. Pia. Plads til 12.

Livstilshold. kl.10.00-11.30. Pia. Plads på hold – (kontakt Pia).

Cirkeltræning - fra d.1.okt.-1.maj. kl.16.45-17.45. Daniel. Plads til 12.

Udenfor i gården:

Cirkel træning/ KCrossfit fra den 1.maj.-1.okt. kl.16.45-17.45. Daniel. Plads til 15.

Torsdag.

Salen:

Sundhedscenteret efterforløb / Sundhedscentret. kl.9.45-12.15. Ang. plads på hold - (kontakt kontoret).

Yoga. kl.16.00-17.30 Thomas. Plads til 12

Yoga kl.17.30-19.Thomas. plads til 12.

Udenfor:

Livstilshold - Motion i naturen. - (Trekroner Skoven). kl.13.00-14.15. Ang. plads - kontakt Pia.

Fredag.

Salen: fri

Lørdag.

Salen:

QiQong. kl.9.00-10.00. Charlotte. Plads til 12.

Søndag.

Salen: fri

-

**************

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ÅBNINGSTID FOR TRÆNING: HVER DAG FRA KL. 04.30 til KL. 23.00.

VI HAR PERSONLIGE NØGLEKORT.

**

Lars

Lars - Centerleder.

 

Der er åbent for nye medlemmer

så kom forbi eller ring på

20 65 15 97

( -dog kun i kontortid)



KONTOR TID :

Mandag kl. 11.00-18,00

Tirsdag-Onsdag 14.00-18.00.

Torsdag Fredag, lørdag og Søndag: - lukket.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pris for medlemskab:

Kontingent 230,- kr. om måneden - (indmeldelsesgebyr 100,- kr.)

HUSK: dit medlemskort er strengt personligt og må ikke overdrages eller benyttes af andre.

OPSIGELSE / BERO SKAL SKE SENEST DEN 15. I MÅNEDEN.

Man kan være i bero fra en måned og optil 6 måneder.

Opsigelse/bero skal ske ved personligt fremmøde i kontortiden eller pr.mail.

 


Bestyrelsen kan til en hver tid kontaktes på mailadressen
såfremt der en ris/ros, forslag til forbedringer, bemærkninger eller lign.